Saturday, August 3, 2013

July Favorites 2013

Hello... bloggers!!!

pejam celik tinggal beberapa hari
saja lagi Ramadhan nak meninggalkan kita
sedihnya...

ok, hari ni saya nak kongsi produk yang
saya suka sepanjang bulan Julai

Check it out!


1. Simple Gentle Care Conditioner 200ml

selalu orang akan suka shampoo berbanding conditioner
tapi saya pula suka conditioner dari Simple ni.
terus terang cakap saya tak suka conditioner sebab
melekit dan ambil masa nak bersihkan. tapi tidak pada Simple.
senang je nak bersihkan dan paling best ianya tak melekit.
kalau pakai rasa seperti pakai minyak rambut. serius.
rambut saya jadi lembut beralun selepas pakai Simple conditioner.
baunya sedap bau natural. cuba la!


2. Simple Gentle Care Shampoo 200ml

Simple shampoo ni pun best. segala minyak dan
kekotoran melekat pada rambut dibersihkan.
boleh terasa kulit kepala dan rambut bersih dan ringan.


3. Simple Exfoliating Body Wash 250ml

Simple body wash ni memang kegemaran saya.
dalam gambar tu botol kedua saya dan sekarang dah habis.
apa yang bestnya body wash ni ianya menghalang jerawat
belakang badan tumbuh, memudarkan parut jerawat dan
mencerahkan tona warna kulit. 


4. Bath & Body Works Frosted Snowberry 88ml

sebenarnya saya tak berapa suka body mist
yang terlalu sweet baunya. kalau sweet tapi campur
floral atau musk ok la. hehe. saya suka Frosted Snowberry
ni sebab gabungan bau sweet dan musky sikit. I love it!


5. MUA Makeup Academy Professional
Mosaic Bronzer (Natural Glow)

Mosaic Bronzer ni best. kalau pakai nampak natural je.
maksud saya ia konturkan wajah anda seperti 
tak pakai bronzer. faham tak?
pertama kali pakai bronzer ni orang puji saya cantik. bluerk.
serius tak tipu. maknanya Mosaic Bronzer yang buatkan saya
cantik la kan. wakaka..


6. Milani Baked Blush (Bellissimo Bronze)

blush dari Milani ni best. warna sangat menyerlah. 
sekali sekala cuba la blush warna lain. pasti cantik.
takkan la pink je kan. ekekeke..
oh ya, blush ni boleh juga guna sebagai bronzer.
saya nak kumpul Milani Baked Blush lagi.
ada 2-3 warna saya nak cuba. teehee.


7. Bioderma Lipbalm

saya suka lipbalm ni bukan sebab Wiida bagi semata saja tau
tapi sebab ianya menyelamatkan bibirku dari menggelupas.
kurang minum air la katakan. hewhew.
lipbalm dari Bioderma ni best sangat sebab tekstur seperti air
bila sapu pada bibir. best woo! 


8. Nivea Fruity Shine (Cherry)

saya ada dua Nivea Fruity Shine ni. Pink Guava
dan Cherry. saya lebih suka Cherry sebab saya
kan peminat Cherry. haha. warnanya merah cherry
dan ada shimmer sikit. cantik. baunya seperti bau cherry la kan.
takkan bau lain. kahkahkah..



What is your July Favorites?


do share with me & leave your link below, ok!
  

^___^



Apa kata anda? KOMEN je ...

12 comments:

  1. Bagus ek lip balm tu? Saya pun ada masalah bibir mengelupas gak. Tak semua lip balm boleh pakai, sebab kalau pakai pun still akan mengelupas jugak. Sekarang ni tengah guna Nivea lip balm. Ok sket, jarang sangat mengelupas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bioderma lipbalm best. saya pakai kurang 1 minit bibir tak menggelupas dah. tak sure pula kalau bibir orang lain. hehe. best kan Nivea lipbalm tu. Alya pakai Nivea lipbalm jenis apa?:)

      Delete
    2. saya pakai nivea soft rose.. yg warna pink tu.. pakai tu kurang sket mengelupas... boleh dikatakan jaranglah, tak seteruk sebelum ni...

      Delete
    3. Oh, itu. mungkin Nivea Lip Butter lagi ok kan? tapi susah la nak cari. hewhew.

      Delete
  2. Aida pun suka nivea lipbalm tu. colour dia cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. best kan? hehe. ada shimmer lagi. Aida pakai jenis mana satu?:)

      Delete
  3. sis suka Simple cleansing lotion dgn moisturiser. Maybelline rocket mascara dgn bio essence miracle bio water. Dalam list ni cuma maybelline rocket je sis ade bt review. Yg lin x bt lg.huhu. dh lama sis x beli BBW mist, sis paksa redjambu restock balik.haha. sbb mahal sgt la tmpt lin

    ReplyDelete
    Replies
    1. bestkan produk Simple? oh ya, sis review la bio essence miracle bio water tu. hari tu teringin nak beli tapi harga agak pricey di Guardian. huhu. tempat sis Redjambu memang murah. tempat memang mahal. tahan hati je. sis nak ke BBW body mist? saya ada 1 botol yang baru. RM30 termasuk postage sempena Ramadhan. harga sebenar RM35 termasuk postage. hehe. atau sis nak 1 set tapi campur dengan sudah guna la. tak sampai separuh pun. kalau beli 1 set berbaloi rasanya. cuba sis kira harga dan bahagi. 1 botol cuma RM18 je(1 New & 4 Used). postage free.:)

      Delete
  4. Wiida pun bg sy Bioderma Lipbalm..bau dia sdap btul..xtry lg sbb byk lip balm sy xabih lg..Nivea Fruity Shine (Cherry)
    also be my fav! xtau brapa kali dh repeat bli..

    ReplyDelete
    Replies
    1. shu cuba la Bioderma lipbalm tu, best! yay, kita geng Nivea Fruity Shine Cherry! hehe.. ;)

      Delete
  5. MUA Makeup Academy Professional Mosaic Bronzer (Natural Glow)tu beli dekat mana ek dear?

    ReplyDelete